Verschenen Patiëntgericht communiceren in de ggz
Het belang van patiëntgericht communiceren voor een nieuwe ggz
In de vijf jaar sinds het verschijnen van de eerste uitgave van Patiëntgericht communiceren in de ggz is er veel veranderd, zowel in de maatschappij als in de ggz. De relatie tussen hulpverlener en patiënt of cliënt is respectvoller en gelijkwaardiger geworden, ieder als expert op het eigen gebied, terwijl naasten veel meer dan voorheen betrokken worden bij de zorg. 'Patient-centered communication' is een medisch communicatiemodel dat al decennia wordt onderzocht, onderwezen en toegepast, vooral in Engelssprekende landen, en dat zijn waarde ruimschoots heeft bewezen.
Wilt u zelf aan de slag met patiëntgericht communiceren? Bestel dan nu Patiëntgericht communiceren in de ggz.
Nieuwe hoofdstukken in de tweede editie van Patiëntgericht communiceren in de ggz
Patiëntgericht communiceren was altijd al gericht op het versterken van wat er goed gaat, en waar de patiënt of cliënt goed in is. Eigen regie en empowerment lopen als een rode draad door het boek. In deze herziene editie van Patiëntgericht communiceren in de ggz zijn twee nieuwe hoofdstukken opgenomen die samen met ervaringsdeskundigen zijn geschreven: autisme en herstelondersteunende taal. Ook zijn in deze editie veel moderne, herstelondersteunende concepten geïntegreerd.