Persbericht: 21 dagen niet klagen, durf jij het experiment aan?
Rond de Wereld in 80 Experimenten
In zijn boek doet Kevin Weijers op bevlogen wijze verslag van zijn bevindingen. In 2015 kondigde hij op het podium van TEDxBreda aan: “Ik kom jouw bedrijf waar ook ter wereld een week lang helpen met het uitvoeren van ideeën, in ruil voor eten en onderdak.” Het resultaat? De uitnodigingen stroomden vanuit de hele wereld binnen, van Vietnam tot Costa Rica. Nieuwsgierig stapte hij op het vliegtuig. 2 jaar later en 33 experimenten rijker keerde hij terug naar Nederland.
21 dagen niet klagen
In zijn boek beschrijft Weijers op verfrissende wijze zijn avonturen. Het is een bundeling van experimenten die hij in organisaties doet. Bijvoorbeeld hoe hij de uitdaging aangaat om 21 dagen niet te klagen. Gewapend met een wit polsbandje die hem op moeilijke momenten herinnert aan deze gedragsverandering. In 21 dagen niet klagen lees je alle hoogtepunten van zijn reis terug.
Leren door te experimenteren
Het boek is de ultieme inspiratiebron voor iedereen die het aandurft de status quo op de schop te nemen. Je hoeft daarvoor niet per se in het vliegtuig te stappen, je kunt direct beginnen. Experimenteren is namelijk aan iets beginnen, zonder dat je vooraf precies weet hoe het eindigt. In een tijd waar je het ene succesverhaal na het andere gepresenteerd krijgt, is experimenteren dé manier om te ontdekken wat voor jou werkt, zowel privé als op het werk, zo betoogt de auteur.
Aan de basis van Weijers zijn experimenten ligt nieuwsgierigheid. Waarom doen we de dingen zoals we ze doen en wat nu als we daar eens mee ophielden? Dat begint bij perceptie, het besef dat je iedere situatie op een andere manier kunt bekijken. Het belangrijkste is dat je in actie komt, aldus Weijers. Er komt een moment dat je moet stoppen met denken en gewoon moet beginnen!
Over de auteur
Kevin Weijers is de Chief Exploration Officer (CEO) van Rond de Wereld in 80 Experimenten. Hij is een veelgevraagd spreker en geeft inspiratiesessies waarbij hij vastgeroeste patronen en ingesleten gewoontes opschudt en speelt met de perceptie van het publiek. Daarnaast helpt Weijers organisaties om zelf te gaan experimenteren door innovatieprogramma’s van 100 dagen.