Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Als docent in het voortgezet onderwijs wil je goed onderwijs verzorgen en stel je jezelf dagelijks vragen. Variërend van het niveau van de individuele leerling, de groep, de klas, én de school. Daarbij wordt doorlopend een beroep gedaan op je professionaliteit. Als professional kijk je met een onderzoekende houding naar het onderwijs(leer)proces: door open en nieuwsgierig te zijn, door te onderzoeken, door je kennis te delen, door iets nieuws te durven toepassen (en dit alles op een methodische en systematische wijze).
Kortom, door onderzoeksmatig te werken vind je antwoorden op je vragen. Dat doe je niet alleen, maar ook samen met je collega’s op school en/of met collega’s van andere scholen. Daarover gaat Voortgezet onderwijsonderzoek: alleen én samen onderwijsonderzoek doen om je onderwijspraktijk te verbeteren.
Inhoud
Het boek bestaat uit vier delen. In deel 1 staat de vraag centraal waarom onderzoeksmatig werken in de onderwijspraktijk belangrijk is voor jou als docent. Vervolgens volgt in deel 2 wat je dan in de praktijk doet wanneer je onderzoeksmatig werkt. Deel 3 bespreekt hoe je onderwijsonderzoek in de praktijk kunt doen. In deel 4 staan vele vaardighedenbladen en werkbladen met concreet toepasbare mogelijkheden voor je eigen onderwijspraktijk.
Doelgroep
Het boek is bedoeld voor alle docenten in het voortgezet onderwijs.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account