Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Hoe kun je een team motiveren of stimuleren om meer initiatief te nemen? Hoe kan de samenwerking in een team worden verbeterd en hoe ontwikkel je leiderschap of innovatie?
Bij al deze vragen staat de menselijke factor centraal. Psychologie van gedrag in organisaties geeft de nieuwste inzichten in de onderliggende psychologische mechanismen van menselijk gedrag in organisaties. Ook laat het zien hoe dat gedrag te beïnvloeden is. Deze uitgave is gebaseerd op de principes van Evidence Based Management (EBM), waarbij wetenschappelijke kennis en methoden worden gebruikt om vraagstukken te analyseren. Vanuit die kennis én bewezen werkzaamheid worden de interventies vervolgens gekozen.
Psychologie van gedrag in organisaties bestaat uit vier delen:
Wat is nieuw in deze tweede druk?
In deze herziene druk staan veel nieuwe praktijkvoorbeelden en wordt dieper ingegaan op talent, diversiteit en nieuwe vormen van samenwerking. Nieuwe onderwerpen in het boek zijn: een leven lang leren, loopbaanpsychologie en duurzame inzetbaarheid.
Voor wie?
Het boek is geschikt voor alle studierichtingen met aandacht voor organisatiepsychologie of gedrag in organisaties.
Max Wildschut is kerndocent aan de opleiding Psychologie in Organisaties bij AOG School of Management (Universiteit Groningen). Daarnaast adviseert hij organisaties bij vraagstukken over prestatie, motivatie, samenwerking en leiderschap.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account