Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Boomhogeronderwijs.nl Economie en management Logistiek Presteren met processen
Terug
Presteren met processen
Paperback
Mei 2016 | ISBN 9789462761179 | 7e druk | 176 blz.
39,95
In winkelwagen

Presteren met processen

Procesmanagement voor dienstverlenende organisaties

Daan Dorr | Boom
Presteren met processen
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Mei 2016 | ISBN 9789462761179 | 7e druk | 176 blz.
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

De ontwikkeling van dienstverlenende organisaties gaat snel: minder managers, minder regels, razendsnelle digitalisering, legitimiteit van het bestuur of leiderschap is niet meer vanzelfsprekend, spanning binnen organisaties tussen zzp’ers en vaste aanstellingen, discussie over de identiteit (waar zijn we voor?), enorme druk om de kosten te verlagen.

 

Daarmee is ook het concept procesmanagement aan verandering toe. Het gaat in de dienstverlening al lang niet meer om seriële, strakke en beheerst lopende processen. Het gaat erom medewerkers te faciliteren met een proces op hoofdlijnen, real-time informatie geven over de dienstverlening en procestools om de dienstverlening te verbeteren. De klant vraagt maatwerk en dat past niet binnen strakke proceskaders. Juist in deze ontwikkeling is een goed begrip van wat procesmanagement is en voor een organisatie kan betekenen, cruciaal.

 

Presteren met processen is op het lijf geschreven van dienstverleners, van gezondheidszorg tot uitzendbranche, van overheid tot vervoersbedrijven. U wordt uitgenodigd om het managementconcept procesmanagement te verbinden met uw eigen businessmodel. U kiest zelf welke elementen van het procesgericht werken voor uw organisatie toegevoegde waarde hebben.

 

De techniek van procesmanagement wordt in elk hoofdstuk direct verbonden met leiderschap en cultuur. Het gaat immers niet alleen om de techniek, maar vooral over het faciliteren van leiding en medewerkers om betere prestaties te leveren. Het gaat om de combinatie tussen techniek, tools, leiderschap, gedrag en passie.

 

De implementatie van procesmanagement wordt stap voor stap behandeld. Apart wordt daarbij steeds ingegaan op de rol van het managementteam en de directie. U treft vele praktijkvoorbeelden, tips en valkuilen aan, opgedaan tijdens de  jarenlange ervaring van de auteur met de implementatie van procesmanagement in bedrijven en instellingen.

Inhoud

Woord vooraf

Inleiding

 

1. Procesmanagement, waar hebben we het over?

2. Procesgericht organiseren, een visie

3. Procesgericht organiseren, ontwikkelen en implementeren

4. Processen identificeren

5. Het beschrijven van processen: het format

6. Hoe beschrijft u de processen: twee benaderingen

7. Continu verbeteren, werken met verbetergroepen

8. Het toetsen en implementeren van processen

9. Presteren met processen

 

Literatuur

Trefwoordenregister

Over de auteur

Auteur(s)
Portret Daan Dorr
Daan Dorr
Daan Dorr is werkzaam als interimmanager en organisatieadviseur bij Atrivé in Utrecht. Hij is actief op het gebied van procesmanagement, klantgericht organiseren, strategie en organisatieontwikkeli...
Lees meer

Reviews 'Presteren met processen'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Systeemdenken

Systeemdenken

Jaap Schaveling, Bill Bryan, Michael Goodman
39,95
Bestellen
Lachen om logistiek en transport

Lachen om logistiek en transport

Bart Lammers
15,00
Bestellen
Klant-DNA

Klant-DNA

Peter Koning, Martijn Stuiver
25,95
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg