Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Boomhogeronderwijs.nl Economie en management Marketing Het groot strategieboek
Terug
Het groot strategieboek
Paperback
September 2014 | ISBN 9789462201224
39,50
In winkelwagen

Het groot strategieboek

In dialoog naar een strategische voorsprong

Gerben van den Berg, Paul Pietersma | Boom
Het groot strategieboek
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789462201224
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
39,50
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619484
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
Inkijkexemplaar

Het groot strategieboek

OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

De juiste strategieversnelling

Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste ‘strategieversnelling’? En hoe bepaal je wat wel en niet in een strategieproces thuishoort?

 

Vormgeven en verrijken

Het groot strategieboek leidt je succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.

 

20 jaar Berenschot Strategische Dialoog

In 2012 bestond de Berenschot Strategische Dialoog twintig jaar, een aanpak die uitgaat van het lerend formuleren van strategie met veel belanghebbenden. Het groot strategieboek is de volledig herziene versie van Het strategieboek I, waarin deze methodiek beschreven is. Het is geen wetenschappelijk werk, maar maakt de bestaande theorie met de nieuwste praktijkervaring toegankelijk en vertaalt deze naar handvatten die in de praktijk bruikbaar zijn. Van het succesvolle Het strategieboek I zijn ruim 20.000 exemplaren verkocht.

 

Proces, fasen, modellen en werkvormen

Het groot strategieboek bestaat uit vier delen:

  • Deel 1 beschrijft strategie in het licht van onderscheidend vermogen, het belang van het proces voor het uiteindelijke resultaat en De Berenschot Strategische Dialoog® als model.
  • Deel 2 gaat dieper in op de fasen in het strategieproces, waarbij van iedere fase wordt beschreven hoe het proces plaatsvindt, inclusief karakteristieken, relevante issues, en mogelijke risico’s. Door de fasen heen loopt een casebeschrijving die het hele model volgt. Als intermezzo naar deel 3 wordt strategie in verschillende contexten (o.a. fusie en reorganisatie) beschreven.
  • Deel 3 bevat een selectie van modellen die per fase als kapstok kunnen dienen om analyses uit te voeren, inzichten te verwerven, conclusies te trekken en tot actie over te gaan.
  • Deel 4 beschrijft een selectie van werkvormen die gehanteerd kunnen worden en die gekoppeld zijn aan de karakteristieken van De Berenschot Strategische Dialoog.

 

Voor wie?

Bestuurders, strategen, managers, leidinggevenden.

Inhoud

Voorwoord
Het nieuwe proces van strategievorming: de Strategische Dialoog

Deel 1: Algemene introductie
Strategische voorsprong – Formuleren x Mobiliseren x Realiseren
Wat is Strategische Dialoog?
Inleiding casus DuSoleil

Deel 2: Fasen
1. Zoeklicht
2. Outside-in: scenario’s
3. Inside-out: analyse
4. Opties
5. Keuze
6. Doorvertalen
7. Executie
8. Monitoren

Deel 3: Modellen
1. Modellen bij fase Zoeklicht
2. Modellen bij fase Outside-in: scenario’s
3. Modellen bij fase Inside-out: analyse
4. Modellen bij fase Opties
5. Modellen bij fase Keuze
6. Modellen bij fase Doorvertalen
7. Modellen bij fase Executie
8. Modellen bij fase Monitoren

Deel 4: Werkvormen
1. Werkvormen bij de karakteristiek ‘participatief’
2. Werkvormen bij de karakteristiek ‘creatief’
3. Werkvormen bij de karakteristiek ‘analytisch’
4. Werkvormen bij de karakteristiek ‘besluitvormend’
5. Werkvormen bij de karakteristiek ‘committerend’

Auteur(s)
Portret Gerben van den Berg
Gerben van den Berg
Gerben van den Berg is senior consultant bij Berenschot. 
Lees meer
Portret Paul Pietersma
Paul Pietersma
Paul Pietersma is strategy consultant en Managing Director van de adviesgroep Strategy, Funding & Innovation bij Berenschot. 
Lees meer

Reviews 'Het groot strategieboek'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Van idee naar start-up (2e druk)_Sabine Kerkmeijer-van der Peijl, Natalie van Zeeland_9789024443758

Van idee naar start-up (2e druk)

Sabine Kerkmeijer-van der Peijl, Natalie van Zeeland
38,50
Bestellen
Inleiding sales (3e druk)

Inleiding sales (3e druk)

Stefan Renkema
48,95
Bestellen
Positioneren (5e druk)_Jaap van der Grinten, Rik Riezebos_9789024444984

Positioneren (5e druk)

Jaap van der Grinten, Rik Riezebos
42,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg