Productontwerpen (vierde druk)
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Juni 2010 | ISBN 9789059315532 | 4e druk | 300 blz.
67,95
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Omschrijving
Productontwikkeling is een zoekend proces, waarbij het uiteindelijke resultaat onbekend is. Daarom is het zinvol om enige structuur aan te brengen in dit proces. Deze uitgave probeert dat onder meer te doen met checklists en door praktijkvoorbeelden en cases te geven. Deze laatste zijn interessant omdat je van andermans ervaringen (en fouten) veel kunt leren. Productontwerpen is een onmisbaar handboek voor studenten met een vak productontwerpen/productontwikkeling, zoals binnen de opleiding industrieel (product)ontwerpen.
Kenmerken en inhoud
- Dit boek maakt het ontwerpproces inzichtelijk en biedt de lezer een handleiding voor productontwerpen met zo min mogelijk fouten. Bedacht dient wel te worden dat een te systematische, te gestructureerde aanpak belemmerend kan werken op de creativiteit en daarmee het gewenste resultaat, de vernieuwing, waar het bij productontwikkeling toch om gaat, in de weg zou kunnen staan.
- Productontwerpen is gebaseerd op theoretische kennis, ontwikkeld aan de Universiteit Twente, en op de praktijkervaring van de auteurs.
- Onder andere de volgende onderwerpen komen aan de orde: het formuleren van een productidee, een systematische aanpak van het ontwerpproces, het programma van eisen, marktonderzoek, functionaliteit en betekenisgeving, vormgeving en kleurstelling, gebruiksonderzoek, ergonomie, technieken om tot nieuwe, innovatieve oplossingen te komen, intellectueel eigendom, en presentatie en verslaglegging.
Engelse editie
Er is een Engelstalige versie van Productontwerpen verkrijgbaar: Product Design.
Doelgroep
- Studenten industrieel ontwerpen aan de universiteit en studenten industriële productontwikkeling aan hbo-opleidingen.
- Marketingmanagers, productmanagers, constructeurs en marktonderzoekers die direct of indirect betrokken zijn bij de ontwikkeling van (industriële) producten.
Auteur(s)
Gerelateerde uitgaven
Product Design
72,95