Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Iedereen luistert, mits je daartoe fysiek in staat bent. Het maakt niet uit of je dat professioneel doet of privé. Luisteren wordt doorgaans hoog gewaardeerd – en in professionele zin vereist – maar wat omvat die vaardigheid nu precies?
Dit boek scherpt je luisteren op een vrolijke, lichtvoetige, en toch gedisciplineerde manier. Verheug je op een ontdekkingstocht waarin je trouw blijft aan de woorden van de ander, alle inspanning tot interpreteren en ‘tussen de regels door luisteren’ maximaal laat rusten, en focus houdt in een gesprek. Verfrissend om toe te passen in een informeel gesprek en noodzakelijk in een professionele context (een spreekkamer, een kerk, aan de directietafel, voor de klas, tijdens een consult …).
Aan de hand van praktische oefeningen train je in een handomdraai je eigen luisteren, om de opgedane lessen vervolgens direct te kunnen toepassen. Luisteren wordt immers voortdurend, overal, permanent van ons gevraagd, dus de oefenmogelijkheden zijn legio!
Froukje Weidema is gepromoveerd ethicus en specialist in de dialoog. Vanuit haar School voor Dialoog Nederland geeft ze trainingen en advies op het gebied van dialoogvaardigheden, ethiek en moreel beraad.
1 Ssssst … ik luister — 13
2 Focus — 29
3 Wat hoor je eigenlijk als je luistert? — 45
4 Stop! Woordjes! — 63
5 Geluid opvangen is niet hetzelfde
als luisteren — 83
6 Ai, een setje Heilige Communicatie huisjes — 109
7 Waar zijn we ook alweer mee bezig? — 129
8 Bijsluiter — 147
9 Nog ‘n extraatje voor therapeuten, coaches, begeleiders enzo — 161
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account