Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
In de psychosociale hulpverlening zijn goede gespreksvaardigheden essentieel om te kunnen achterhalen met welk probleem je cliënt worstelt en welke emoties daarbij spelen. Beheers je de kunst van observatief luisteren, dan achterhaal je niet alleen het gedrag en de beleving van je cliënt, maar ook de emoties die er de oorzaak van zijn. De kunst van observatief luisteren is gebaseerd op kennis over emoties. Het Dynamisch Driehoeksmodel Situatie-Emotie-Gedrag verklaart hoe emoties tot stand komen, betekenis geven en bepalend zijn in de beleving en het gedrag van een mens. Psychosociale gespreksvoering is in begrijpelijke taal geschreven en de behandelde theorie wordt steeds vertaald naar bruikbare strategieën en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk.
Inclusief website
Op de website bij het boek staan video’s waarin gesprekstechnieken worden gedemonstreerd, oefenvragen en een begrippentrainer bij elk hoofdstuk. Voor docenten zijn er PowerPoint-presentaties beschikbaar en de uitwerkingen van de oefeningen in het boek.
Nieuw
Deze tweede druk is geheel herzien en geactualiseerd. Het boek bevat een nieuw,
inleidend hoofdstuk over het psychosociale gesprek en het belang van observatief
luisteren. Het hoofdstuk over emoties is meer uitgediept en opgedeeld in twee
hoofdstukken over respectievelijk emotietheorie en de meest voorkomende emoties
in de psychosociale praktijk.
Doelgroep
Psychosociale gespreksvoering is bedoeld voor studenten binnen de hogere sociale
studies en voor psychosociale hulpverleners. Kortom, iedereen die cliënten helpt met
hun functioneren op zowel psychisch als sociaal gebied.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account