Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Hoe ontwikkel je een onderwijsprogramma dat gedragen wordt door onderwijsteams en waarin studenten zo efficiënt mogelijk leren? In Werken aan de kwaliteit van hoger onderwijs staat de vraag centraal wie op welk niveau in de organisatie verantwoordelijk is voor onderwijskwaliteit en welke kaders daarbij belangrijk zijn. Integratie van het onderwijskundige model van constructive alignment met het organisatorische strategic alignment bevordert de kwaliteit.
Om samenhang en afstemming te creëren is onderwijskundig leiderschap nodig. De onderwijskundig leider heeft gedegen onderwijskundige kennis en kennis over leidinggeven en is erbij gebaat dat taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden helder zijn. In het boek presenteren de auteurs het SIE-model; een handelingsmodel voor onderwijsontwikkeling. Daarnaast komen bedreigingen van onderwijskwaliteit aan bod en de mogelijke invloed daarop van studentparticipatie, zelfsturend leren en prestatiedruk.
Werken aan de kwaliteit van hoger onderwijs is bedoeld voor docenten, onderwijskundigen, bestuursleden en studenten in het universitair en hoger onderwijs. Het boek is een ‘must’ voor deelnemers aan leergangen BKO/BKE/SKO/SKE. Daarnaast is het boek geschikt voor leden van opleidings-, examen- en visitatiecommissies en medewerkers van het ministerie van O&W.
Deze uitgave is bedoeld ter bevordering van de eigen professionalisering als docent. Voor deze titel is het niet mogelijk om een gratis beoordelingsexemplaar aan te vragen.
Samen met je team dit boek lezen? Bij een bestelling vanaf 10 exemplaren is een korting mogelijk! Neem contact met ons op over de mogelijkheden.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account