Media en publiek (zevende druk)
Theorieën over media-impact
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Mei 2014 | ISBN 9789462363878 | 7e druk
60,50
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Omschrijving
Media zijn regelmatig onderwerp van felle debatten, maar ook van wetenschappelijk onderzoek. Zo probeert men een antwoord te vinden op vragen als: Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? In Media en publiek zijn alle belangrijke theorieën over media die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn verzameld en uitgelegd. Het boek is al jaren een veelgebruikte titel binnen zowel hbo- als universitaire opleidingen en staat steevast op de boekenlijsten.
Kenmerken
- Veel theorieën over media zijn gericht op het verklaren van effecten van de media op het publiek. Deze komen uitgebreid aan de orde.
- Daarnaast worden ook theorieën besproken die de relatie tussen media en publiek meer vanuit het standpunt van het publiek bekijken en die het mediagebruik proberen te verklaren.
Wijzigingen in de zevende druk
- De zevende druk is geheel herzien en geactualiseerd.
- In het gehele boek is veel aandacht voor nieuwe media.
Doelgroep
- Studenten communicatie in het hoger onderwijs.
- Geïnteresseerden in de media en hun effecten.
Auteur(s)
Reviews 'Media en publiek (zevende druk)'
Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.
Gerelateerde uitgaven
Beeldtaal (4e druk)
55,50