Artikelen
_w350_h230_bgtop.jpg)
Schrijven
En toen en toen, mag dat?
In het artikel “En toen en toen, mag dat?” bespreekt auteur Suzanne van Norden dat kinderen wordt vaak verteld dat ze niet te vaak “en toen” mogen...
Lees meer

Schrijven
De F van Fantasie: Creatief schrijven in de klas
Creatief schrijven is vaak een ondergeschoven kindje in het onderwijs. Leerkrachten richten zich veelal op rekenvaardigheden, begrijpend lezen, taal en...
Lees meer

Schrijven
Video: Hoe zorg je dat leerlingen gemotiveerd tekste...
In deze video duikt Tjip de Jong samen met experts Suzanne van Norden en Femke Cools in de fascinerende wereld van schrijfgenres. Ze onthullen praktische...
Lees meer

Schrijven
Spontaan spellen: De basis voor lees- en schrijfvaar...
Spontaan spellen krijgt vaak te weinig aandacht in het onderwijs aan jonge kinderen en in de peuterspeelzaal. Uit onderzoek blijkt dat veel leerkrachten...
Lees meer

Schrijven
Hoe blind typen kinderen met leer- en schrijfproblem...
Het is opvallend hoeveel kinderen met dyslexie, ADHD, autisme of motorische problemen moeite hebben met (leesbaar) schrijven. Goed (blind) kunnen typen is...
Lees meer

Schrijven
Vijf veelgemaakte schrijffouten in groep 3 en 4 en w...
Handschriftonderwijs is in Nederland een ondergeschoven kindje. Iedereen is het erover eens dat het een taak van het onderwijs is om kinderen te leren...
Lees meer