Dit is marketing!
Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit boek behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.
Inhoud
Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA A Marketing examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen. In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandelt met behulp van basisbegrippen uit het vak. Daarnaast is er aandacht voor het marketingplanningsproces. In deel 2 wordt de omgevingsanalyse besproken en is er aandacht voor marktonderzoek en statistiek. In deel 3 wordt uitgelegd hoe het marketingbeleid van een organisatie kan worden geoperationaliseerd aan de hand van de vier marketinginstrumenten; product, prijs, plaats en promotie.
Online leeromgeving
Bij dit boek hoort een uitgebreide website met daarop o.a. de antwoorden op vragen bij cases uit het boek, verdiepende marketingmaterie en NIMA A oefenexamens.
In deze derde, herziene druk zijn onder meer voorbeelden en cases geactualiseerd en wordt online marketing uitgebreider besproken, met ook aandacht voor video marketing en digital analytics.
Voor wie
Dit is marketing! is bedoeld voor studenten aan commerciële opleidingen op hbo-niveau. Daarnaast is het goed te gebruiken voor zelfstandigen die hun NIMA A Marketing certificaat willen halen.
Extra voor studenten:
Bij deze uitgave is additioneel studiemateriaal beschikbaar voor studenten. Deze kun je benaderen via de url in het boek.