Opdrachtgever tevreden
Van inhoudelijk expert naar adviserende partner
Hoe houd je klanten tevreden? Hoe zorg je dat ze je trouw blijven? Dat ze niet in de verleiding komen om te kijken of een andere organisatie hetzelfde werk goedkoper en (in hun ogen tenminste) net zo goed kan doen? Hoe kom je van inhoudelijk expert naar adviserend partner? Werken voor een opdrachtgever is geen kwestie van ‘u vraagt, wij draaien’. Op gelijk niveau staan en je externe of interne klant aan het denken zetten, levert veel meer op.
De ongezouten waarheid
Hoe zorg je dat je het recht verdient om jouw opdrachtgever de ongezouten waarheid te vertellen? En dan wel op zo'n manier dat hij je er ook nog dankbaar voor is? In Opdrachtgever tevreden geven de auteurs antwoord op deze vraag over dit boeiende onderdeel van het werk van alle mogelijke professionals, zoals bijvoorbeeld: adviseurs, advocaten, architecten, accountants, consultants, ontwerpers, ingenieurs en trainers.
Resultaat, plezier en vertrouwen
Opdrachtgever tevreden biedt praktische handvatten voor inhoudelijk deskundige professionals om met meer resultaat, plezier en vertrouwen samen te werken met hun opdrachtgevers. Het boek geeft bovendien antwoord op vragen als:
- Hoe ga je om met de minder goede ideeën van je opdrachtgever?
- Hoe zorg je ervoor dat je opdrachtgever zijn eigen verantwoordelijkheid neemt?
- Wat doe je als anderen je advies niet willen horen?
- Wat doe je als het minder goed gaat met de samenwerking?
- Hoe zorg je dat de relatie doorloopt als de opdracht is afgerond?
- Kortom: hoe kom je van inhoudelijk expert naar adviserende partner?
Voor wie?
Opdrachtgever tevreden is voor alle professionals in de zakelijke dienstverlening die inhoudelijk sterk zijn, en het recht willen verdienen om door hun opdrachtgevers serieus genomen te worden.
1. Inleiding
2. Het fundament van leidingnemen
3. De start
4. Werk in uitvoering
5. De afronding
6. Gereedschapskist
Meer weten over opdrachtgevers tevreden houden
Over dit boek en de auteurs
Index