Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Elke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met een crisis. Maar de echte crisis voor jouw organisatie is niet wat je overkomt, maar hoe jij reageert.
Een verkeerde reactie op een brand, hack, #metoo-geval of terrorismedreiging kan levens in gevaar brengen, duizenden tot miljoenen euro’s kosten en het vertrouwen in je organisatie ernstig schaden. Zou het niet fijn zijn als je precies weet wat je moet doen als je door een crisis overvallen wordt?
In dit boek krijg je van crisiscommunicatie-expert Tom Compaijen de bewezen formule voor goede crisiscommunicatie in zeven principes. Kom sterker uit de crisis, niet doordat je het beste voor jezelf hebt gedaan, maar het beste voor de getroffenen.
In Klaar voor elke Crisis ontdek je:
DEEL 1: WELKOM IN DE WERELD VAN CRISISCOMMUNICATIE
Introductie 15
Hoe herken je een crisis? 27
Uitdagingen bij crisiscommunicatie 37
Welkom in het jargon van crisiscommunicatie 45
Uitgangspunten voor goede crisiscommunicatie 53
DEEL 2: DE 7 PRINCIPES VOOR GOEDE CRISISCOMMUNICATIE
Les 1 -Wie niet horen wil, moet voelen 65
Les 2 – Met doofpotten krijg je deksels op je neus 91
Les 3 – Wie in crisis over reputatie praat, vergeet dat het
om de ander gaat 121
Les 4 – Niet kiezen is een slechte keuze 145
Les 5 – Praatjes vullen geen gaatjes 175
Les 6 – Geen mens is intelligenter dan zijn emoties toelaten 197
LES 7 – Doodse stilte leidt tot storm van kritiek 233
DEEL 3: EPILOOG
Klaar voor elke Crisis 265
Bekijk:
Tom Compaijen in gesprek met Rob Zwetsloot van SALTO over zijn boek Klaar voor elke crisis:
Rob Zwetsloot - Tom Compaijen - Klaar voor elke crisis - SALTO
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account